TÜRK TELEKOM TTNET’TEN ŞİKAYET VAR
Herşey Türk Telekom Ttnet adlı internet
sağlayıcısına 2 Nisan 2017'de abone olmam ile başladı. Ne büyük hata yapmışım. Meğer
ufak tefek sorunlar yaşadığım eski internet sağlayıcımın değerini bilememişim.
Ayrılırken bile teşekkür edip fazla tahsil ettikleri fatura bedelini iade edip
şans dilediler. Meğer neye bulaştığımı bildiklerinden şans dilemişler.
Bir şeyi baştan söylemekte fayda
var. Kimseyi karalamak, haksız yere suçlamak, bundan çıkar sağlamak amacıyla
hareket etmediğinin bilinmesini isterim. Amacım benim gibi tüketicileri
bilinçlendirmek, doğru kararlar almalarına yardımcı olmak. Zaten bana yaşattıklarını
kanıtlarıyla ortaya koyacağım.
2 Nisan 2017 eski internet
sağlayıcımla sözleşmem sona ereceğinden internet sitesi üzerinden aranma kaydı
bıraktım. Ttnet müşteri temsilcisi Türk Telekom’un kurumsal numarası olan
4440375’den şahsıma ait 533####### numaralı cep telefonumdan 21 Mart 2017
tarihinde saat 09:22 de ulaştı. 20 dakika 46 saniye süren bir konuşma
gerçekleşti aramızda. Müşteri temsilcisine eski internet sağlayıcımla sözleşmemin
2 Nisan 2017 tarihinde biteceğini, ancak ev telefonuma ait sözleşmenin bundan
iki gün sonra sona ereceğini internet+ev telefonumu anlaşabilirsek taşıyacağımı
söyledim. Uygun buldu. “Önce internet aboneliğini alalım. Herşey dahil yalın
internet verelim, ev telefonunuzun aboneliği bitince onu da alır, birlestiririz.
Yalın internet fiyatına yani 79.90 tl ödersiniz. İlk faturaya da 17 tl taşıma
bedeli yansır.”dedi. Pakete dahil ücretsiz birkaç şey saydı. Ben de madem
faturayı etkilemeyecek olur dedim. Ancak yanlış anlamayı/anlaşmayı önlemek için
müşteri temsilcisine konuşmanın bu kısmını birden çok tekrar ettirdim. Ettirdim
ama bugün ttnet hepsini yok sayıyor.
Uzatmayalım
sözleştiğimiz gibi 2 Nisan 2017 Cumartesi günü TTnet ekibi ben evde yokken gelip
ayarları yapmışlar, tesisatta herhangi bir değişiklik yapmadan bağlantı
sağlayıp gitmişler. Böylece Ttnet’ten hizmet almaya başladım.
Aradan
birkaç gün geçti. Ev telefonum da Türk Telekoma taşıdım. İnternet ve ev
telefonumun sözleşmemize uygun olarak birleştirme talebinde bulundum. Müşteri
temsilcisi zor olduğunu söyleyince taşıma için bunu ön şart olarak kabul
ettiğimi sözlü sözleşmede yer aldığını hatırlatarak konuşmanın incelenmesi
talebinde bulundum. Bir süre sonra aradılar haklı olduğumu birleştirme işinin
halledileceğini ancak en yakın Türk Telekom Müdürlüğüne gitmem gerektiğini
söylediler. Samsun Atakum’daki Türk Telekom Müdürlüğü’ne gittim böyle bir
işlemin mümkün olmadığı orada da tekrar edildi. Ben de oradan ayrılmadan Türk
Telekom’um 4440375 numaralı hattını yeniden arayıp durumu yeniden aktardım.
Yine haklı olduğum, meselenin en kısa sürede halledileceği hikayesini dinledim.
Bir gün sonra yine 4440375 numaralı telefon aradı. Yine Türk Telekom
Müdürlüğü’ne gitmem gerektiğini yapılacak iş ve işlemlere ait @ postayı oraya
gönderdiğini ifade etti. Sevindim. Tamam bu sefer oluyor galiba dedim. Boşuna.
Bu böyle bir süre devam etti.
Mesaimin bir kısmını buna ayırır oldum. Sonunda birleştirme işleminin mümkün
olmadığını ayrı hat almam gerektiğini söyleyiverdiler.
Abonelik sözleşmesi yaptığım
müşteri temsilcisi bunun mümkün olmadığını baştan bilmiyor muydu? Muhtemelen bilmiyordu. Bilseydi telefon
dolandırıcıları gibi davranmazdı.
Hadi o bilmiyor ya sonra görüştüğüm
haklı olduğumu ve işin halledileceğini söyleyen yöneticilere ne demeli, onlar
da mı bilmiyordu? Hepsinin bilmiyor olması mümkün değildi. Haklı olduğumu
söylüyorlardı. Çünkü kayıtlar beni haklı çıkarıyordu. Karşılarında kandırılmış
bir aboneleri daha vardı. İşi uzatıp zamana yaymak, aboneyi pes ettirmek en
uygun taktikti.
Abone artık kafesteydi. Hiç bir yere
kaçamazdı. Kendi kendime daha abone olalı
15 gün olmadı. Cayma bedelini öder. Bu kısır döngüden kurtulurum dedim. Dedim
de yanıldım. Bunca taktiği geliştiren bu büyük kuruluş onu da düşünmüştü. Kaçma
ihtimalini iyice azaltmak için. İnanılır gibi değil ama 15 günlük abonelik için
670 tl’lik cayma bedeli hazırlamıştı. Listeye baktım. Anlamadığım bir çok şey
var. 24 aya yaymışlar. Geniş geniş.
Aman diyim ttnet size şu bedava
derse sakın almayın. Sonradan faturaya yansıyor. Benimkine yansıdı. Bunlara
iyice güvenim azalınca kullanmayacağım ev
dışı Wi Fi hizmeti, İngilizce paketi gibi ekleri iptal ettirdim. Senmisin iptal
ettiren. 79,90 tl ilk fatura yerine
192.50 tl ik ilk faturayı gönderdiler. İtiraz ettim tabii. Kullanmadığım
bedava paketleri iptal ettirdiğimden faturaya eklemişler. Şaka gibi.
Benim
mantığım almıyor. Biri size diyor ki bu hizmeti bizden aldığınızdan şunları da
bedava veriyoruz. Kabul ediyorsunuz. Zaman içerisinde bunları tanıyorsunuz.
Lanet olsun diyorsunuz. Bedava kısmını iade ediyorsunuz. Kullanmadan iade
ettiğiniz şeyin parasını sizden alıyor. Deli Dumrul yaşasaydı Ttnet e şapka
çıkarır, “ustam çırağın olayım” derdi.
Laf
uzadı unuttum. İnternet ile telefonun birleştirilemeyeceğini anlayınca ev
telefonumu kapatmak zorunda kaldım.
Mücadelem sürüyor. Halen Türk Telekom ve Ttnet’in kafesinden
kurtulmaya çalışıyorum. En son BTK’ya 547519 numara ile
şikâyet ettim. İki ay sonra Türk Telekom ile sözleşmesi bitecek olan mobil
telefon aboneliğimi sizce uzatır mıyım? Yaşadıklarımın
hepsi bunlar değil tabii ki. Emin olun yazdıklarım kadar yazmadıklarım var.
Siz siz olun benim yaptığım
hatayı yapmayın. Telefonla arayan kişinin sizi avlamak için herşeyi
söyleyebileceğini göz önünde bulundurun. Böyle düşünmek le kendinizi koruma
altına almış oluşunuz. Karşınızda gerçek kişi olsun. Sözleşmeyi karşılıklı
imzalayın.
Son olarak farklı zamanlardaki
şikayetlerime ait Türk Telekom Ttnet’in oluşturduğu şikayet numaraları şöyle;
947635133, 8812716038, 953209193, 984974303,996942953, 998688303, Türk Telekom
hizmet numaram 8812716038
Daima dürüst kişi ve kurumlarla
karşılaşmanızı dilerim. 24/05/2017
Musa
Özcan
ozcan.musa@hotmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuz kaydedilmiştir. İncelendikten sonra yayımlanacaktır.